יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

מוסטצ'ולי נפוליטני MOSTACCIOLI NAPOLITANI

איך אני מתאימה את המטבח האטלקי שלי לראש השנה ולאלמנטים שלו? האמת היא שזה היה דיי ברור מתוק אבל לא מתוק מדי, דבשי ועם סוויצ' קצת אחר.
מוסטצ'ולי שאופיינית לNATALE לקריסמס האיטלקי טעמה מזכיר דובשניה תפוזית והנה יש לי פיתרון :) 
עוגיות עתיקות שהוזכרו גם במתכוניו של ברתולומאו סקאפי טבח מאוד מפורסם מונציה עוד בתקופת הרנסאנס.
צורתן המקורית מעויין והן מצופות בגלאס של שוקולד. מקורו של המתכון הנ"ל הוא בחבל קמפניה שבדרום איטליה זו עוגיה חגיגית רכה ועשירה בטעמה דוריתי אמרה לי היום שהמרקם שלה מזכיר קצת את הוואפל טוויסט של פעם.
המתכון המקורי מדבר על יחס של חצי חצי סוכר ודבש אני השתמשתי יותר בדבש כך שהעוגיה פחות מתוקה.
ונכון שהחג נגמר אז מה.......

מצרכים:
400 גרם קמח
120 גרם קורנפלור
40 גרם קקאו
4 כוסות של קפה ( גודל של כוסית אספרסו)
240 גרם דבש
80 גרם סוכר חום
150 גרם שקדים קצוצים גס ( אפשר תערובת של אגוזים)
30 מ"ל יין אדום
110 גרם שמן 
1/2 חבילה של אבקת אפיה
גרידה של תפוז/ תפוז מסוכר
כפית שטוחה של קינמון, ציפורן טחון רבע כפית.
קמצוץ של מלח
מעט וניל
שוקולד מריר 200 גרם וכף שמן (לגלאס מעל)
 מניחים בקערה את כל חומרי הגלם היבשים ( עם אבקת האפיה מחכים לסוף)

מוסיפים את השקדים הקצוצים 
 אחר כך את הדבש ושאר חומרי הגלם הרטובים ואבקת האפיה
לשים את כל החומרים עד לקבלת מרקם של בצק רך למדי נותנים לו לנוח כחצי שעה בחוץ, עטוף בניילון נצמד.

מקמחים קלות את הבצק ומרדדים בין שני ניירות אפיה לעובי של כמעט ס"מ 
חותכים את הבצק למעויינים ומניחים על נייר אפייה, אחר כך אופים כעשר דקות בחום של 180 מעלות בתנור שחומם מראש.
שימו לב שהעוגיה צריכה להשאר רכה.
אחרי האפיה מניחים על רשת לצינון מלא של העוגיה, חשוב מאוד לתת לה להתקרר.
בעזרת מברשת או עם כף מצפים את העוגיה בשוקולד שהומס עם כף שמן בבן מארי ( קערה עם השוקולד מעל סיר עם מים רותחים).
נותנים לשוקולד להתקשות, ממליצה בחום של עכשיו להכניס למקרר ולהגיש.
תהנו!

2 תגובות:

  1. וואו זה ממש טעים!מזל שעצרתי את עצמי! זה באמת הזכיר לי קצת את הטוויסט . :)

    השבמחק

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415