יום שני, 13 באוגוסט 2018

כריך בוליטו -BOLLITO PANINO


בוליטו הוא תבשיל של בשר וירקות שורש שבושל שעות בציר עד התפרקות הבשר מהעצם לפירורים, מקורו בצפון איטליה.
בהכנה הקלאסית של המנה משתמשים בעגבניות,כל איזור למעשה לכל משפחה מתכון הבוליטו שלה, צ'ירו אביו של מיקלה נהג לייצר יין אדום, לכן המתכון המשפחתי שלנו כולל בישול ביין אדום ולא בעגבניות.
אין ספק שזו אחת ממנות הבשר הכי פשוטות וטעימות שאכלתי ושילוב הבשר בתוך כריך קלוי או צרוב על מחבת פסים עם המון רוטב שנוזל ומלכלך מסביב זה ביס המלווה מוזיקה קראנצ'ית וקולות של עונג!
זהירות ממכר!!


חומרים (ל–4 סועדים):
2 כפות שמן זית
1/4 בצל חתוך לפרוסות
1 גזר קלוף וחתוך גס
2 ענפי סלרי שטופים וחתוכים גס
750 גרם קוביות בשר בקר אני הכי אוהבת צלעות, או צוואר למתכון הזה 
1 שן שום
כ-3/4 בקבוק יין אדום
קורט מלח
להגשה: פרוסות לחם כמספר הסועדים וגבינת מוצרלה מגוררת
מחממים את שמן הזית בסיר עם תחתית כפולה. מטגנים קלות את הירקות (בצל, סלרי וגזר). מוציאים את הירקות לאחר כמה דקות ומכניסים פנימה את קוביות הבשר. צורבים היטב מכל הצדדים עד השחמה. מחזירים פנימה את הירקות ויוצקים פנימה יין אדום כך שיכסה לחלוטין את הבשר. מוסיפים גם את השום. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומכסים. ממשיכים לבשל על אש קטנה כשעתיים.לאחר שעתיים של בישול, מתבלים במלח, מכסים וממשיכים בבישול כ–4-6 שעות, עד שהבשר מתפרק לחלוטין (במידת הצורך מוסיפים מים במהלך הבישול). טועמים ומתקנים תיבול. בסוף הבישול מוציאים החוצה את הבשר, מניחים על קרש חיתוך ובעזרת שני מזלגות מפרקים אותו ל"חוטים". את הירק והנוזלים בסיר טוחנים עד לקבלת מרקם חלק. מחזירים את הרוטב והבשר לסיר. לפני ההגשה מבשלים שוב דקה-שתיים ומוודאים שכל הבשר עטוף ברוטב.
קולים על מחבת או בתנור פרוסות לחם עד להשחמה משני הצדדים, יוצקים על כל פרוסה מעט מהרוטב (אפשר גם ממש לטבול בסיר), מניחים מעל מהבשר ומעליו שוב מהרוטב. לאלו שלא שומרים ניתן לפזר מעל גבינת מוצרלה ולהכניס שוב לתנור שחומם מראש למצב גריל (200 מעלות) במסילה העליונה, עד שהגבינה נמסה ומשחימה מעט.

3 תגובות:

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415