יום רביעי, 4 באוקטובר 2017

Pani PoPo coconut rolls לחמניות קוקוס מהוואי

מעולם לא הייתי בהוואי חלום שמקווה שייתגשם יום אחד, מעולם לא טעמתי את ה Pani PoPo coconut rolls לחמניות הקוקוס שלהם ולכן לא ממש יודעת מה טעמן נתקלתי בתמונה שלהם ברשת והתאהבתי ברעיון ובמראה שלהן, אתמול הכנתי אותן לראשונה הייתי חייבת, תוך כדי עבודה ועיון במתכון מנסיון של שנים עם בצק הבנתי שצריכה לשנות כמויות ולהתאים ליד ולעין שלי.
אלו שהכנתי יצאו מטריפות..... בטעם של עוד אחת ודי... רגע על מי את עובדת?! הרי המשקל למחרת בבוקר השתולל והלחמניות התמימות הללו עלו לך ביוקר!!! שרק בבקשה אצליח לשחזר אותן מחר אמרתי לעצמי אחרי הנגלה הראשונה כן הייתה גם נגלה שנייה....מי בכלל חיכה למחר  שעה אחרי הבצק היה מוכן שלוש שעות אחר כך ריח קוקוסי בכל הבית.
ורק בכדי לסבר את האוזן הן נאפות להן בחלב קוקוס וסופגות אותו פנימה, נסו לדמיין את הטעם והריח הקוקוסי הנמס בפה אייי איי אייי למה הכנתי?! 

מצרכים
2 כפיות שמרים יבשים
1/4 כוס מים חמימים
55 גרם חמאה
1 ביצה
כוס חלב/מים
כוס קרם קוקוס ( אני משתמשת בקרם שרשום 100 אחוז קוקוס ללא תוספת מים)
100 גרם סוכר
קורט נדיב של מלח
450 גרם קמח
בקערה של המיקסר להמיס את השמרים ברבע כוס מים לערבב ולהניח בצד לכחמש דקות, בזמן הזה בסיר קטן חמאה חלב, קרם קוקוס, סוכר ומלח לחמם עד שהחמאה נמסה לא יותר מדי, להסיר מהאש ולהוסיף פנימה את הביצה ובעזרת מטרפה ידנית לערבב למרקם חלק ואחיד.
קצת יותר ממחצית הנוזל שמתקבלת לשפוך לתבנית המיקסר את הייתרה לשמור בצד היא תישפף על הלחמניות לפני האפיה.
להוסיף את הקמח למיקסר ולערבל לבצק אחיד רך וגמיש לתת למיקסר ללוש כעשר דקות.
להשאיר את הבצק המוכן בקערת המיקסר ולכסות בנילון ניצמד או בשמיכה עד להכפלת הנפחח כשעתיים שלוש מרקם הבצק מעט רטוב אבל לא דביק מדי).

אחרי מנוחה לחלק את הבצק למינימום 8 חלקים או יותר, לגלגל כל חלק לכדור ולהניח בתבנית במרחק קטן האחד מהשני, לכסות שוב עד להכפלת הנפח.


מעל הכדורים לצקת את יתרת הנוזל של חלב הקוקוס שנשאר לוודא שהרטבתם הייטב את חלקה העליון של הלחמניה כך יתקבל גם צבע זהוב יפה, מעל לפזר מעט סוכר חום.

לאפות ב 180 מעלות בין 20 ל 25 דקות
לתת להן להצטנן מעט או שאולי בעצם לא ולהינות!

הערות למתכון:
*כמות הנוזל שמתקבלת היא כ 500 מ"ל כ 300 מהם נכנסים לבצק וכ 200 נשארים לאפיה לשפוך מעל נסו פעם ראשונה להשתמש רק במחצית מה 200 כלומר ב כ 100 בכדי לשפוך מעל על מנת שלא תתקבל תחתית רטובה מדי מה שקרה לי בפעם הראשונה, התחתית יצאה קצת בדומה ללחם פודינג הילדים פחות התחברו לזה.
הברישו את הלחמניות בנדיבות וודאו שהכל מכוסה מסביב ואז שיפכו מעט מעל הכל.

*שימו לב שלא לחמם יותר מדי את החלב ובזמן הוספת הביצה לטרוף במהירות תוך כדי ערבוב תמידי עד מרקם חלק וזאת עלמנת שהביצה לא תתבשל לכם.

* יש לי כבר לא מעט תוכניות לעתיד ללחמניה הזו כמו מילוי, תוספות ועוד.....סופר טעימה מזהירה אתכם!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415