יום חמישי, 4 באוקטובר 2018

Zaeti o zaletti עוגיות ונציאניות מקמח תירס



באיטליה יש לא מעט שימושים לקמח תירס, מלחמים נפלאים, פולנטה ועד עוגיות קרנצ'יות ממכרות, המתכון הבא הוא של Zaeti או  zaletti אלו הן בסקויטים/עוגיות עתיקות ומסורתיות מהמטבח הונציאני עשויות משילוב של קמח תירס, עם קמח לבן חמאה, ביצים וצימוקים עם השנים נוצרו לא מעט וורסיות כמו שילוב של צנוברים או אחר אני בחרתי להשתמש בחמוציות שהיו לי בבית. 
קמח התירס יוצר מרקם קרוקנטי, גרגרי וצובע את העוגיה בצהוב יפיפה צהוב זה אגב הוא גם מקור שמן של הבסקוטי צהוב בדיאלטו המקומי = ZALO.
ניתן להשיג אותן במאפיות המקומיות כל השנה ובאיזורים קרובים בסתיו ובחורף וכן הן טעימות לא פחות מאיך שהן נראות.

למצרכים:
200 גרם קמח תירס/פולנטה
200 גרם קמח לבן
150 גרם חמאה רכה
100 גרם/חמוציות/צימוקים- להשרות שעה ברום או יין אני השרתי בלימונצ'לו
4 חלמונים
גרידת לימון
כפית אבקת אפיה
קורט מלח 
150 גרם סוכר (אני השתמשתי בסוכר קנים)
במתכון המקורי מערבבים את חומרי הגלם היבשים, יוצרים גומה ולתוכה מוסיפים את החמאה, אחר כך ביצים ובסוף את הצימוקים סחוטים.
אני התחלתי בחמאה, סוכר אחר כך הביצים ואז בהדרגה את חומרי הגלם היבשים הכל בוו גיטרה במיקסר עד קבלת מרקם אחיד.
 בסוף הוספתי את החמוציות גרידת הלימון וערבוב קל אחרון.
מהבצק יוצרים שני נקניקים בגודל הרצוי אותם מכסים בנילון ומכניסים למקרר בכדי שהחמאה תתקשה והבצק יתייצב קצת.

כשהבצק יציב יותר הוא גם נוח יותר לחיתוך מכל נחש פורסים דיסקים בעובי של כ 1 ס"מ ומניחים בתבנית מעל נייר אפיה, לאפות 180 מעלות כ 15 דקות או עד השחמה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415