יום שלישי, 9 באוקטובר 2018

פסטרמה בקר PASTRAMI



אתם כבר יודעים שכמעט ולא קונה בחוץ אוכל ותמיד מעדיפה לייצר בבית מה שאפשר, מרכיבי המנה וחומרי הגלם ממנה נוצרה יקבעו באם תכנס בפתח הדלת, יודעת שאולי קצת מחמירה אבל אוהבת אוכל בטעם אוכל ולא כזה שטופל ואיבד את מקורו ואת הזהות העצמית שלו.
אני אולי מוצאת את עצמי יותר במטבח אבל לרוב הטעם מצדיק את ההשקעה ובטח ובטח הידיעה של מה הילדים אוכלים חשובה לא פחות בעצם...יותר חוץ מזה שהרבה פעמים זה ממש קל.

אחרי הפסטרמי של ההודו הבנים הזמינו שוב, הפעם הכנתי פסטרמי של בקר, יומיים במרינדה 3 שעות פלוס של אפיה, ריח חזק בכל הבית של נו כבר וכל רגע ילד אחר מגיע לשאול מתי מוכן? השלב הבא אמור היה להיות מקרר ולהפרס קר לכריכים של מחר אבל.... סבלנות כבר לא נשארה לאף אחד גם לי לא אבל אל תספרו  השתלב נפלא בתוך הלחמניות הטריות שעומר אפתה היום.

למצרכים:
1.200 בשר בקר אני השתמשתי בשייטל

למרינדדה:
2 ליטר מים
4 כפות מלח
2-3 כפות סוכר חום
1/2 כוס חומץ תפוחים
2 עלי דפני
כפית של פלפל שלם
כמובן שאפשר להוסיף טעמים לבחירתכם.
לבשל את כל חומרי הגלם בסיר עד שהסוכר והמלח נמסים לקרר במקרר או עם קוביות קרח
רק כשקר מספיק להכניס את נתח הבשר לכלי ומעליו לצקת את המרינדה.
לוודא שהבשר מכוסה כולו בנוזלים להניח משקולת כלשהי מלמעלה בכדי לוודא שאכן כך
לכסות את הכלי ולהכניס למקרר ליומיים.
אחרי יומיים להוציא את הבשר מהמרינדה, לשטוף אותו הייטב ולנגב.
לצפות את הבשר בתערובת תבלינים הפעם השתמשתי בתערובת של פלפל שחור שלם, פטרוזליה יבשה קצוצה, מלח גס, וזרעי כוסברה אותן כתשתי יחדיו.
לוודא שהבשר מכוסה מסביב.
שלב הבא לעטוף את הנתח בנייר אפיה אחר כך נייר כסף כשחלקו הסגור כלפי מטה ואחר כך שוב בנייר כסף הפעם לסגור את נייר הכסף בחלקו העליון של הנתח.
להניח על רשת ומתחתיה תבנית אפיה ולהכניס לתנור שחומם מראש 130 מעלות לכ 4 שעות שעות בעזרת קייסם לבדוק אם נכנס חלק או לא במידה וכן הבשר מוכן.
להכניס אותו למקרר כמו שהוא עד יום המחרת ואז לפרוס דק עם סכין חדה לכריכים של בית הספר או לאלו של הגדולים עם מיונז, בצל חי וירק, אם לא הצלחתם לחכות כמונו אפשר כמובן לאכול חם או למחרת היום להקפיץ פרוסות במחבת ולנשנש ככה.

לכו להכין מחכה לשמוע איך יצא לכם 
בתאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415