יום שבת, 9 במרץ 2019

מפגש אחד עם דורית, שני חומרי גלם מאתגרים וארבע תוצרים מיוחדים מעדשים שחורות וארטישוק

דורית ואני חברות כבר שנים לרוב היא במטבח ובסדנאות שלה ואני בשלי, אחרי חודשים של דיבורים על כך שצריכות להפגש ולעשות משהו ביחד סוף סוף זה קרה, כל כך ברור היה שניפגש במקום שהכי נוח ונעים לשתיינו, בחרנו הפעם להכנס למטבח שלי ליום של בישולים ולאתגר אחת את השניה בשני חומרי גלם אותם כל אחת מאיתנו תשלב במנות מהמטבח שלה. חומרי הגלם שנבחרו הם עדשים שחורות וארטישוק, דורית ניצחה על הבצקים והכינה פוקאצ'ות מג'דרה מטורפות עם עדשים שחורות, בצל מטוגן וכמון, לחם מחמצת עם הרבה חתיכות של ארטישוק שנאפה בסיר יצוק, אני הכנתי ניוקי עדשים שהוגש עם תרד טחון בשני מרקמים ופסטה פנה ברוטב של ארטישוק טרי ועגבניות.
טרפנו מהכל בכזו הנאה שרק מי שהיה כאן יבין, הכל היה כל כך טעים וכל ביס היה לעונג, ללא ספק עמדנו במשימה, חוץ מזה שהחוויה של להיות ביחד במטבח הייתה פשוט וואוו.
עוד לא נפרדנו וכבר מתכננות את המפגש והאתגר הבא! 
מתכונים מפורסמים כאן בבלוג ובבלוג של דורית בסלונה 

לניוקי עדשים:
300 גרם עדשים שחורות משקל אחרי בישול וסינון
כ 80 גרם קמח 
לטחון את העדשים כשהן עדיין חמות, לקרר ולהניח על משטח עבודה או בקערה בבסיס לפזר חלק מהקמח, מעליו את פירה העדשים, להוסיף את יתרת הקמח בהדרגה ולפי הצורך, לא להתפתות להוסיף יותר מדי וגם לא ללוש יתר על המידה עלמנת שהניוקי לא יצאו דחוסים מדי.


ליצור מהבצק נחשים אותם לחתוך לניוקים ולבשל במים רותחים עם מלח.
2, 3 דקו, הניוקי צפים דקה נוספת והם מוכנים, להוציא בעזרת כף מסננת ולרוטב.

לרוטב תרד
לטגן קלות שן של שום בשמן זית, להוסיף חצי חבילת תרד טרי לטגן אותם גם כן מעט, לתבל במלח ופילפל להעביר לבלנדר ולטחון, חצי מהכמות להניח בצד ולחצי השני להוסיף כשתיים שלוש כפות שמנת מתוקה לטחון יחדיו.
להגשה:
להניח בתחתית הצלחת מהרוטב הבהיר, מעל נגיעות מהרוטב הכהה, לסדר את הניוקי בצלחת, מעל השתמשתי במלח שחור ופרמזן שגורד בעזרת קולפן וצ'ילי כמובן שמוזמנים לקשט כרצונכם.

לרוטב ארטישוק השתמשתי ב 3 ארטישוקים טרים אותם יש לקלף לנקות ולפרוס כמו בסלט ארטישוק חיי
את פרוסות הארטישוק לטגן בשמן זית עם שן שום עד להשחמה קלה (לערבב מדי פעם)
להוסיף פחית של עגבניות משומרות או קצת יותר מחצי בקבוק עגבניות, לתבל במלח פלפל ומעט אורגנו,להוסיף כרבע כוס מים ולבשל כחצי שעה עשרים דקות אפשר להוסיף ארטישוק אלרומנה פרוס או ארטישוק בגריל משומר גם כן פרוס, להוסיף נוזלים במידת הצורך.
כשמוכן להכניס לתוך הרוטב פסטה מבושלת לערבב דקה שתיים לוודא שהפסטה עטופה הייטב ולהגיש עם מעט פטרוזליה מעל ופרמזן.




2 תגובות:

  1. הי, נראה מדהים.
    אפשר גם מעדשים כתומות?

    השבמחק

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415