יום רביעי, 16 במאי 2018

מוצרלה מטוגנת MOZZARELLA FRITTA

באיטליה frittelle מטוגנים, ניתן למצוא לא מעט בקרנבלים בעיקר אבל לא רק, מלוחים, מתוקים, של ירקות, פרחים דגים ועוד....זה תמיד מעדן!
בשווקים של צפון איטליה ישנן משאיות מזון תאים תאים ושפע טוגנים מכל הסוגים ואנשים שקונים שקיות מהם לארוחת הצהריים.
כל איזור והטוגנים שלו, רובם מצופים בבלילה שדומה לטמפורה בשם פסטלה, העשוייה מקמח מים/ או סודה היא עמידה ונותנת מרקם קריספי שמצליח לשמור על צורתם של חומרי גלם כמו מוצרלה כך נשארים עטופים וסגורים ולא זולגים החוצה.
אם הסתובבתם כבר בבלוג לבטח ראיתם שמשתמשת לא מעט בפסטלה אוהבת ונעזרת בה לעיתים, כמו היום בצהריים כשהתחשק לי להכין אצבעות מוצרלה מטוגנות, הימים האלו של שבועות בהם אני משתגעת המוח לא מפסיק לחשוב, להמציא ליצור ואני חייבת לזרום איתו ולהכין מה שמבקש!
החלטתי ללכת על גרסה מתוקה עם דבש מלמעלה ופיסטוקים קצוצים, למזלי ולמשקלי טוב שלא הייתה לי הרבה מוצרלה כך שנאלצתי להסתפק באצבע אחת או שתיים.

ליצירת אצבעות המוצרלה השתמשתי במוצרלה צמות של מחלבת עברי אותה חתכתי לצורה הרצויה אפשר להשתמש כמובן בכדורי מוצרלה לוודא רק לפני שיהיו יבשים.

מצרכים
אצבעות, כדורים של מוצרלה
פירורי לחם לציפוי

לפסטלה
ככוס מים/סודה 
כ3/4 כוס קמח
מעט סוכר
קמצוץ מלח

לערבב את כל מרכיבי הפסטלה עד מרקם חלק ואחיד בדומה לבלילה של פנקיק מעט דליל, שימו לב צרפתי סרטון הקישו על המילה פסטלה.
להכניס את המוצרלה לבלילה ולהעביר לכלי עם פירורי לחם לצפות ואחר כך להעביר ושוב בלילה ושוב בפירורי לחם לוודא שעטוף הייטב מסביב ומצופה, במקרה של מוצרלה חשוב מאוד להקפיד משום שכשהגבינה נמסה היא עשוייה לברוח החוצה. להניח בצד למספר רגעים עלמנת שהציפוי יתייצב מעט.




לטגן בשמן עמוק מבלי להתעסק יותר מדי במוצרלה היא רגישה מאוד, לתת לה להתנתק מעצמה ולהפוך, שימו לב שהשמן לא יהיה חם מדי. להוציא בעזרת כף מסננת ולהניח על נייר סופג, להעביר לצלוחית הגשה, לזלף מעל דבש, ופיסטוקים קצוצים, לאכול חם (זהירות שלא רותח).

מחכה לשמוע אם הכנתם
מוזמנים להצטרף למנויים ולקבל מתכונים חדשים ישירות למייל הרשמה חינם מימין למעלה.

עד הפעם הבאה בתאבון וחג שמח


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415