יום שבת, 3 במרץ 2018

פסטה עם תפוחי אדמה-pasta con patate




אני לא מעט מדברת על מנות שלמדתי להכין באיטליה כשלמען האמת לא מעט מהן למדתי מהשף הצמוד שלי, הוא מוכשר וזה בגנים שלו ואין מנה שהוא בישל שלא גרמה לי לחייך וללקק ת'אצבעות! 
אוהבת כשמיקלה במיטבח הוא בשלן מעולה והאוכל שהוא מכין מלא טעמים ונשמה, מקפיד לשמור על פשטות לא מתפשרת המסרבת בתוקף להיות אחרת!
היום מיקלה בחר לפנק במנה כפרית נפלאה של פסטה קון פטטה pasta con patate מכינים אותה בלא מעט וורסיות בשילוב פירות ים, חומוס ועוד... כשתפוחי האדמה מפרישים עמילן והרוטב הופך לקרמי סמיך ומלטף מנה כפרית סופר מנחמת.
מיקלה בחר להשתמש במרכיבים כמו שאמא שלו מכינה בתוספת סבלנות (שיכולה לשגע אותי לפעמים
בזמן הזה אני הרי מכינה שני סירים) ובנגיעות ירק מנייטוריות בכדי שגם הילדים יאכלו.
צופה בו מהצד, זקוף ומלא בגאווה במטבח ממנו בא ומתמלאת באושר <3

מצרכים:
חצי גזר חתוך לקוביות קטנטנות
חצי בצל חתוך קטנטן
2 גבעולי סלרי קצוצים
רבע כוס שמן זית
שלושה תפוחי אדמה בינוניים חתוכים לקוביות בינוניות
מלח, פלפל
1/3 כוס פרמזן מגורד
חבילת פסטה חצי קילו סוגים שמתאימים למנה: קוואטלי, צינורות קטנים, מזה ריגטוני, קלמרטה, חונקי כמרים, פסטה מיסטה (פסטה מעורבת) וניתן גם להשתמש בחבילת ספגטי שבורים.
בסיר רחב ונמוך לטגן קלות את הגזר, הבצל והסלרי בשמן זית עד שקיפות קלה.
להוסיף את תפוחי האדמה ולהמשיך לטגן תוך כדי ערבוב עוד שלוש דקות לערך

להוסיף מים רותחים עד כיסוי תפוחי האדמה ועוד קצת, להביא לרתיחה ולבשל מכוסה על אש קטנה 5 דקות תוך כדי הוספת נוזלים לפי הצורך וערבוב, בסיר נפרד לבשל את הפסטה עם מלח חצי מזמן הבישול שרשום על האריזה, לסנן את הפסטה ולהכניס לסיר עם תפוחי האדמה, לבשל עוד 4-5 דקות עד שתפוחי האדמה והפסטה מוכנים.
*לערבב מדי פעם לוודא שהפסטה מכוסה כולה ברוטב, לקבלת מרקם נוזלי יותר (על גבול המרק) כמו שאני אוהבת להוסיף נוזלים.
להוריד מהאש ולהוסיף את הפרמזן, לערבב הייטב ומצקת של נוזלים במידת הצורך.

לצקת לצלחות עמוקות ולהגיש עם אקסטרה פרמזן מעל וזילוף של שמן זית ניתן לקשט בפטרוזליה קצוצה.
סופר טעים מבטיחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415