יום ראשון, 5 ביוני 2016

קנולי סיציליאני

זהו קינוח שמקורו בקרנבלים של סיצליה הפך עם השנים לאחד הקינוחים הכי איטלקיים עם דגש בשם קנולי סיצליאני על המקור סיציליה. זהו קינוח שעשוי מצינורות בצק חלולים לרוב מטוגנים, במקור ממלאים אותם בריקוטת כבשים, פצפוצי שוקולד, פירות מסוכרים, בעבר השתמשו בדלעת מסוכרת שיצאה משימוש, יש שמקשטים בדובדבנים מסוכרים או בפיסטוקים קצוצים.
בדיוק לפני שבועות שנה שעברה פורסם המתכון שלי במקומון ירושלמי במדור של קרן קדוש מקפה קדוש האגדי. זוהי ללא ספק אחת ממנות הדגל.
מנה שיכולה להשתלב נפלא על שולחן החג שלכם. וגם אם לא יוצא לכם בזמן הקרוב להגיע לאי קסום זה אין שום סיבה שלא תיקחו ביס מהקינוח המושלם הזה ותרגישו לרגע באיטליה.

מצרכים
30 גרם סוכר
25 גרם חמאה
1 חלמון
קקאו , נס קפה ווניל לטעם
250 גרם קמח 
כף חומץ 
קורט מלח 
75 גרם יין מרסלה, אני השתמשתי ביין לבן חצי יבש
שמן לטיגון ואבקת סוכר לקישוט.
אופן ההכנה
לערבב את כל החומרים במעבד מזון כשאת היין יש להוסיף אחרון ובהדרגה לוודא שיש צרוך בכולו. לעטוף בניילון נצמד ולשמור כשעה במקרר.

למילוי
500 גרם ריקוטה
רבע עד חצי מיכל שמנת מתוקה
כ-120 גרם סוכר ( לפי הטעם )
שביבי שוקולד מריר/ פירות מסוכרים/ צימוקים מושרים ברום/פיסטוקים קצוצים

אופן הכנה
לרדד את הבצק דק אם יש לכם מכונת פסטה העזרו בה, לקרוץ עיגולים גדולים יחסית (מהעיגול ליצור אליפסה כך יתחברו טוב יותר) או ריבועים לגלגל אותם על גליל המיועד ליצירת קנולי להדביק בעזרת ביצה או דבק שעשוי מקמח ומים.
לטגן בשמן עמוק ולהניח אחר כך על נייר סופג, כשמתקרר מעט לחלץ את הבצק מהגליל ולהניח בצד למילוי.
באיטליה נהוג להעביר את הריקוטה במסננת בכדי שתהייה רכה, בגלל שמרקם הריקוטה בארץ רך יותר ממליצה להשתמש בגבינת טוב טעם או טבורוג שהן דומות יותר לריקוטה איטלקית  (גם כאן להעביר במסננת) ***ממליצה להניח את הגבינה עם הסוכר להגיר נוזלים על מסננת צפופה לשעה במקרר, אופציה נוספת היא להשתמש בגבינת ריקוטה רגילה ובכדי לעזור לה להיות יציבה יותר להוסיף שמנת מתוקה מוקצפת אחר כך בעזרת לקקן להוסיף את השוקולד או חתיכות של פירות מסוכרים, 
את הקנולי למלא בעזרת שק זילוף בכל צד לתבול בפיסטוק קצוץ, שוקולד, דובדבן אמרנה או אחר לטעמכם, מעל לפזר מעל אבקת סוכר ולאכול :)
לטוייסט קטן ניתן לזלף מעל בלסמי מצומצם.






***** המתכון נוסה על ידי חברה מאוד מוכשרת ציפי אבישר בוורסיה ללא גלוטן נחל הצלחה מטורפת! 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415