יום שישי, 28 בספטמבר 2018

zuccotto זוקוטו של דניאלה

אצל דניאלה אכלתי לפני עשר שנים את הטירמיסו הכי טעים באיטליה, היא מאותן איטלקיות צעירות שיודעות ואוהבות לבשל, תמיד מפנקת אותנו באיזו ארוחה טעימה ובקינוח שמשאיר טעם של עוד.... מוכשרת כבר אמרתי?
ביקור אצלה מוציא אותי לרוב עם רעיון למנה או איזה מתכון ולפעמים אפילו שניים כמו זה של הzuccotto שפגשתי באחד הפעמים על הצלחת שלי אצלה בבית, מיקלה וארטורו משלימים פערים, הילדים מתרוצצים  ואני רושמת לי מתכונים נשמע כחלוקה צודקת והחלק שלי תמיד יותר טעים :) 
מקורו של הקינוח בפלורנס וצורתו העגולה מזכירה קצת דלעת קטנה לכן נקרא כך טעים קפוא כגלידה אבל גם רך יותר כמו טירמיסו. 

למצרכים:
עוגיות פבסיני PAVESINI או לשונות חתול (בישקוטים) אפשר להשתמש גם בפרוסות של פאן די ספאניה (עוגת ספוג) 
מיכל וחצי שמנת מתוקה
250 גרם גבינת מסקרפונה
2-3 כפות סוכר
וניל
קפה עם סוכר בקערה בצד לטבול בו את הבישקוטים
ממרח נוטלה/ או גנאש מחבילת שוקולד וחצי מיכל שמנת מתוקה.
קקאו /אבקת סוכר לפיזור מעל
קערה עגולה
נילון נצמד
 לכסות קערה בינונית בנילון נצמד צמוד לדפנות הקערה, לטבול את הפבסיני בקפה ולהצמיד לדפנות הקערה, להניח אחד צמוד לשני ליצור גובה.
בצד להקציף את השמנת מתוקה, עם וניל, 2-3 כפות סוכר וכשהקצף מוכן להוסיף פנימה את המסקרפונה לערבב ערבוב קל עד לקבלת למרקם חלק.
לשפוך חצי מהמלית מעל העוגיות ושוב שיכבת עוגיות מעל לתבול בקפה ומעל נוטלה מומסת או לחילופין למרוח את העוגיות בנוטלה ואז לטבול בקפה, אני השתמשתי בגנאש המסתי בבן מארי חבילת שוקולד מריר ו100 מ"ל שמנת מתוקה כי נוטלה לא מחזיקה בבית.
מעל שוב את המחצית השניה של הקרם ושוב לסגור ולסיים עם בשקוטים טבולים בקפה, מעליהם לקפל את הנילון הנצמד לכסות ולהכניס לייצב במקפיא.
אחרי שהתייצב להפוך על צלחת הגשה להסיר את הנילון הנצמד, לפזר אבקת סוכר או קקאו לפי הטעם לחתוך ולהגיש.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415