יום ראשון, 12 במאי 2019

מרק מינסטרונה


מרקים באיטליה מתחלקים למספר קטגוריות ושמות שונים
ZUPPA MINESTRA ו vellutata או קרמה
ZUPPA שמה של המנה מגיע מהשפה הגותית ומציין את פרוסת הלחם שנהוג היה להשתמש בה במקום כף. זהו תבשיל עשיר וסמיך עם ירקות, בשר דגים, לעולם ללא פסטה או אורז. כל חבל ארץ וחומרי הגלם שלהם בטוסקנה כרוב שחור, בדרום איטליה וסיצליה עם קטניות ובסרדניה בתוספת גבינה קרוטונים או לחם.
מינסטרה שמה על שום מנהל השולחן שחילק את המנות מכילה דגנים כגון פסטה, אורז, שעורה, כוסמת, זהו מרק נוזלי, מנה שנהוג היה לאכול כמרכזית לכן גם מכילה אורז, פסטה. נפוצים מאוד בצפון איטליה ובעיקר בלומברדיה וונטו.
מינסטרונה הוא מרק חדיש יותר והוא מן הכלאה המשלבת את השניים, סמיך עשיר יותר, עם קטניות ופסטה.
Vellutata זהו מרק קרמי המורכב מ 2 3 חומרי גלם שהם ירקות כמו קישואים, קרישה, או תפוחי אדמה כשטחינתם עוזרת לתת נפח וגוף למנה נהוג לסיים עם שמנת או חלמונים.
בחרתי היום שלא לעשות כלום, לא באמת כלום אבל גם לא משהו מיוחד שיחה קצרה עם אורלי Orly Kretzu בנושא אוכל ובעיקרו מרקים שברה אותי.....והרסה לי תוכניות, לא שצריך סיבה מיוחדת לאכול מרק אבל מזג האוויר ואורלי הכריעו  
אני מטורפת על מרקים ומבחינתי קיץ או חורף יכולה לחיות עליהם, כמעט שאין מרק שאני לא אוהבת.
חיפוש בחומרי גלם בכדי להחליט איזה מרק ו....גזר, סלרי, בצל תפוח אדמה, חומוס, ותרד מינסטרונה/מינסטרה זכה.
למתכון:
למרק זה אפשר להכניס ירקות מכל זן שיש לכם או שמתחשק לכם להוסיף.
מתחילים משילוש קדוש של סופריטו 2,3 גזרים קוביות, בצל גדול קוביות ושלושה ענפים של סלרי קוביות, אפשר גם כרישה מטגנים עד שקיפות בשמן זית ואני אוהבת להוסיף נגיעה של חמאה.
מכניסים פנימה צרור קטנטן של עשבי תיבול כמו רוזמרין, מרווה אני השתמשתי באורגנו איטלקי,
אחר כך מוסיפים את שאר הירקות וכוס קיטניות מבושלות, במקרה הזה בחרתי בחומוס גדולים שהיו לי במקפיא, תפוח אדמה אחד, 2 עגבניות, כמובן שאפשר קישואים, שעועית ירוקה, כרוב, אפונה ירוקה טרייה, כרובית שוב כל הירקות חתוכים לקוביות קטנות.
לבשל כחמש עשר דקות רק עם השמן, להוסיף נוזלים בגובה של כאצבע מעל הירקות, לכסות במכסה ולבשל כחצי שעה ארבעים דקות עד שהירקות מבושלים, במידת הצורך להוסיף מעט נוזלים, אני אוהבת שהירקות לא מתפוררים ושומרים על צורתם מעט.
ישנן כמה אופציות להגשה, האחת להוסיף פנימה אורז, או פסטה ולבשל אותם בתוך המרק זה במידה והסיר כולו נאכל באותו יום אחרת הפסטה תהייה רכה מדי, האופציה השנייה היא להוסיף בכל צלחת מעט פסטה או אורז מבושלים ומעליהם להגיש את המינסטרה.
רגע לפני ההגשה הוספתי למרק תרד טרי כמובן שאפשר להוסיף אותו בהתחלה עם כל הירקות.
מעל כל מנה לזלף שמן זית ולגרד פרמזן.
בתאבון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415