יום שלישי, 15 באוקטובר 2019

PIZZOCCHERI פסטת כוסמת וכרוב


גם היום חשבתי על סבתא היא הייתה מגיעה יום או יומיים לפני תלוי בגודל הארוע ומבשלת להם מה שלא אכלו וטעמו גם במדינות ומהארמונות מהם באו. אני ואמא בהתאם לצורך היינו מגיעות לתת יד, אמא הייתה לובשת בגדי מלצרית מכנסיים שחורים, סינר וחולצה לבנים מגוהצים כמו אלו שרואים בסרטים. ואני במטבח צמודה לסבתא, מציצה מדי פעם פנימה, מודה שלא פעם רציתי להיות בצד הזה של אלו שמשרתים אותם של אלו שיכולים לשלם עבור מבשלת כמו סבתא שלי.שנים של חיפושים, של משרות בחירות שיכלו להעמיד אותי במעמד שעליו חלמתי והיום כל כך שלמה עם המקום שלי עם הצד של זו שמבשלת של זו שנמצאת מרצון דווקא במטבח ולא הייתי בוחרת אחרת

בדיוק כמו שהבטחתי מתכון לפסטה אחרת לא רק לאוהבי כוסמת, המנה מפתיעה ונפלאה נקודה.
מקורה בלומברדיה איטליה עשוייה מקמח כוסמת בשילוב של קמח לבן ומוגשת עם כרוב תפוחי אדמה וגבינות מקומיות כמו גראנה/פרמג'אנו ו VALTELLINA אני משתמשת במקום באמנטל.

  PIZZOCCHERI
למצרכים:
400 גרם קמח כוסמת
100גרם קמח 00
 280-300
גרם מים חמים לא רותחים

למרק
מים 600 מ"ל2 תפוחי אדמה בינוניים חתוכים לקוביות גדולות
כרוב לבן חתוך לקוביות בינוניות אוהבת להוסיף גם קייל לצבע דומיננטי יותר
 60
גרם מלח
 40
גרם גבינת פאדנה מגורדת
 70
גרם חמאה
 180
גרם גבינת אמנטל חתוכה לרצועות קטנות
 2
שיני שום
להניח את הקמחים במג'ימיקס או על משטח עבודה, ליצור גומה ולתוכה להוסיף את המים החמים לערבב עד לקבלת מרקם אחיד.
להבדיל מבצקים אחרים מאחר ומדובר בעיקר בקמח ללא גלוטן הלישה והמרקם קצת אחרים לכן מים חמים עוזרים,לרדד את הבצק על משטח עבודה מקומח בקמח כוסמת לחתוך לרצועות ברוחב 2 ס"מ לערך ולהניח בצד.

להכנת התבשיל
להרתיח כחמישה ליטרים של מים על כל ליטר של מים להוסיף 10 גרם מלח להוסיף את קובית תפוחי האדמה לבשל כחמש דקות דקות אחר כך להוסיף את הכרוב אחרי שתי דקות להוסיף את הפסטה ולבשל ארבע דקות.

במקביל להמיס את החמאה במחבת עם השום כשהוא שבור אבל שלם, בעזרת כף מסננת להוציא את הפסטה ולהניח שכבה בכלי חסין אש (עם תפוחי האדמה והכרוב) מעל גבינת אמנטל שוב פסטה עם כרוב ללא נוזלים וגבינת אמנטל מעל הכל גבינת גראנה, להניח את הכלי מעל הסיר של הנוזלים הרותחים לכסות במגבת אחרי שתיים שלוש דקות כשהגבינה נמסה לצקת מעל הכל את החמאה החמה ללא השום ולהגיש.
אמנטל שוב פסטה עם כרוב ללא נוזלים וגבינת אמנטל מעל הכל גבינת גראנה, להניח את הכלי מעל הסיר של הנוזלים הרותחים לכסות במגבת אחרי שתיים שלוש דקות כשהגבינה נמסה לצקת מעל הכל את החמאה החמה ללא השום ולהגיש
.

2 תגובות:

  1. הכנתי היום את הפסטה, ויצא כל כך טעים!
    טחנתי כוסמת ירוקה לקמח ועבדתי איתו. יצא פשוט מעולה, ואפילו בלי מכונת פסטה :)
    תודה גדולה!
    אורי

    השבמחק
    תשובות
    1. אורי איזה כיף לשמוע תודה רבה שכתבת לי

      מחק

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415